onsdag 13 mars 2024

Klättrarna av Keith Gray

 

Hur är ditt förhållande till träd egentligen? Nästan varje dag i mitt liv så har jag sett ett eller flera stora träd från mitt fönster, ofta ekar. Stora och majestätiska. När jag klättrarna så påminns jag om glädjen i att klättra i träd, den hisnande känslan när man, efter att ha klättrat med full koncentration, når toppen och tittar ner och inser hur långt det är till marken.
Sully älskar att klättra och han är den bästa klättraren i byn och hittills har han inte blivit utmanad. Han klarar Korkskruven och Dubbelstammen utan problem. Men så kommer Nottingham till byn och plötsligt är Sullys möjlighet att komma först upp i det sista, allra högsta trädet i byn hotad. Det blir en tävling som börjar ganska oskyldigt, men ganska snabbt utvecklas till något med mycket större insatser.
Det här är en ganska lättläst bladvändare med många dimensioner. Så om du letar efter en bok som du snabbt kommer in i och igenom, men som ändå är drabbande och spännande så är detta boken för dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar