tisdag 22 juni 2021

En man som heter Ove

 Här kommer ett tips på sommarläsning från en av våra sommarjobbare

En man som heter Ove är en roman skriven av Fredrik Backman. Den handlar om Ove som är 59 år, han kör Saab och han tycker att rätt ska vara rätt. Ove vill inte leva längre så därför bestämmer han sig för att ta livet av sig, men det går inte som han tänker sig. Varje gång han tänker ta sitt liv så hindras han. Detta har delvis att göra med hans nya grannar vilka har flyttat in i området där han bor.

Karaktärerna är skrivna på ett sätt som får dem att kännas verkliga. Man förstår varför de gör det dom gör och varför hur de reagerar på olika situationer på det sätt dem gör. Efter att jag hade läst en bit så började jag bry mig om karaktärerna och på detta sättet så fick delar av boken mig att skratta och vara ledsen.

En man som heter Ove är en väldigt bra skriven roman vilken de flesta borde läsa. Jag rekommenderar den väldigt mycket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar