fredag 24 juli 2020

Bibliotekariernas sommarläsning!!!


Det här ska bibliotekarierna läsa i sommar. Ojoj så många bra böcker och så lite tid. Hoppas ni har en fantastisk sommar. Vi längtar efter er och hoppas att vi ses snart. 

Det onda av Inès Bayard
Rolf av Malin Lindroth
Hur mår fröken Furukura? av Sayaka Murata
Min far & Kvinnan av Annie Ernaux
Den sista sommaren av Gianfranco Calligarich
Vi for upp med mor av Karin Smirnoff

Sen for jag hem av Karin Smirnoff
Jag ser allt du gör Annika Norlin
Hästpojkarna Johan Ehn
Jackie Anne Swärd
Bakvatten Maria Broberg
Verkliga brott av Denise Mina  
Utan att någonsin nå toppen: min vandring I himalaya av Paolo Cognetti 
Karta över Kanada av Dorthe Nors 
Det som väntar mig av Parinoush Saniee 
Dammsuga i mörker av Jen Beagin 
En gång slockna alla stjärnor av Kristina Falk 
Säg inget: en sann historia om mord och terror på Nordirland av Patrick Radden Keefe 
Kirke av Madeline Miller 
Den besvärliga Elin Wägner av Ulrika Knutson
En vuxen människas bekännelser av David Wiberg
Midsommarnattssdrömmar av Bengt Ohlsson
Där kräftorna sjunger av Delia Owens
Nätterna på Winterfeldtplatz av Elin Boardy
The Nickel Boys av Colson Whitehead
Josas bok: min berättelse av Marie Nilsson Lind
Miss Austen av Gill Hornby
The Handmaid´s Tale av Margaret Atwood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar