tisdag 23 april 2019

Neverworld av Marisha Pessl




Så här på världsbokdagen måste jag dela med mig av en läsupplevelse utöver det vanliga.
Det här är böckernas svar på filmen Inception, en helt häpnadsväckande äventyr som ännu inte, efter flera dagar, släppt taget om mitt sinne. Ni vet som när en ny tanke eller en ny kunskap liksom skiftar allt du redan visste och tvingar dig att arrangera om allting, en hisnande känsla av att golvet försvinner under dina fötter. Så känns det när jag omtumlad slängs ut från boken som har hållit mig fånge över påsken.
Det handlar om Beatrice Hartley och hennes fyra vänner som ett år efter att deras kompis, och Beatrice pojkvän Jim mystiskt dött, återses på herrgården Wincroft. Efter en utekväll får de besök av en mystisk främling som kallar sig Väktaren och deras värld, såsom de känner den, raseras fullständigt.
Följ med in i Neverworld ihop med Beatrice, Martha, Kipling, Cannon och Whitley, boken finns på både på svenska och engelska i biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar